teisipäev, 1. mai 2007

Kirju koer


Retsept on mul olemas ammustest aegadest, täpsemat viidet ei tea, teostused on minu mõeldud.

2 pk eesti küpsiseid (a`180 g)
3oo g marmelaadi
200 g taluvõid (võideksite ja võidelitega, mis on pehmed, ei lähe kirju koer kõvaks)
3 spl suhkrut
3 spl kakaod

Mina tegin autosid teistmoodi, teised kirju koera kujud, mis tulevad allpool (v.a. kuusk) on eelpool antud retsepti järgi tehtud:

küpsiste asemel panin präänikuid, mis olid ilma säilitusaineteta,
marmelaadi asendasin samal põhjusel kuivatatud aprikooside, rosinate ja kuivatatud ananassitükkidega, mis lõikasin hästi väikesteks tükkideks.

Panin segu kilekotti ja hakkasin läbi kile vormima pikka autot, surusin tugevaks kokku ja panin külmkappi. Kui oli juba täitsa kõva, lõikasin sellised auto-viilud. Ratasteks tegin väikesed biskviitküpsised ( vt. küpsiste alt), mis kinnitasin pliidil potis vedelaks sulatatud suhkru abil (püsib vedel väga lühikest aega, siis peab uuesti sulatama).

Aknakontuurid tegin sulatatud valge shokolaadiga, mis tõstsin väikesesse pabertuutusse. 50 g shokolaadi sulatamiseks kulus mikrolaineahjus 30 sekundit. Tegin alguses selle vea, et peale 30 sekundit mõtlesin, et laseks veel vedelamaks ja panin veel 10 sekundiks mikrolaineahju, aga siis hakkas vastupidi valge shokolaad kõvemaks muutuma ja kui ma veel aega juurde panin muutus shokolaad täiesti kõvaks puruks ja seda ma kahjuks kasutada ei saanud, võtsin uue shokolaadi, pruuni shokolaadi kohta see ei kehti, pruun sulab ikka järjest vedelamaks kuigi ka seal on kindlasti piir.


Kui autod valmis, panin 5-10 minutiks sügavkülma, seejärel sain panna nad üksteise vastu ritta ja tavalisse külmkappi.


Teisi kirju koera kujusid, mis ma teinud olen:

Südame kujulist kirju koera vormisin ma teistmoodi kui teisi, nimelt kõrgust pidi, vormisin kõrge südame, panin külmkappi ja kui kõva oli keerasin teistpidi ja lõikasin südame kujulised viilud.


Kommentaare ei ole:

Related Posts with Thumbnails