neljapäev, 19. aprill 2007

Isetehtud toorjuust

Märkus: Kui seda loeb keegi, kes on juba ka varem toorjuustu teemat lugenud, siis võib märgata, et tekst on oluliselt muutunud, seda põhjusel, et kogemuste suurenedes olen leidnud, et toorjuustu saab ka lihtsamalt teha ja pannud siia lihtsama variandi. Kui varem ma arvasin, et peab läbi kahekordse riide nõrutama ja seetõttu oli nõrgumisaeg päris pikk, siis tegelikult selleks vajadust pole. Piisab täiesti ühekordsest riidest ja see ei pea isegi paks olema, aga marli küll ei sobi.


Isetehtud jogurtist on väga lihtne teha toorjuustu.
Jogurti tegemist vaata Isetehtud jogurti teema alt: http://toidupildid.blogspot.com/2007/04/isetehtud-jogurt.html.

Selleks tuleb valmis maitsestamata jogurt valada puhta märjaks tehtud riidega vooderdatud sõelale, sõel võib olla ka suurte aukudega. Mina kasutasin vana õhukest tekikotiriiet, mille korralikult kuuma veega eelnevalt pesin. Kahekordne marli ei sobi, sealt jookseb jogurt läbi.
Lausa uskumatu on see, et riidest tilgub läbi ainult läbipaistvat vee välimusega vedelikku (see on näha ka järgneval pildil), kõik valge materjal jääb sõelale. Jogurt jäetakse külmkappi sõelale nõrguna. 6-7 tunni pärast on vedelam toorjuust valmis, paksema saamiseks tuleks jogurtit kauem sõelal hoida. Küpsetiste tegemiseks sobib ka vedelam toorjuust.
Sõel asetada kausi või poti kohale.


6-7 tundi hiljem nägi toorjuust välja selline ja ikka oli all potis ainult läbipaistev vedelik.


Nüüd tõmban lusikaga kuivema toorjuustu riide küljest lahti, et märjemal toorjuustul oleks võimalus sõela põhjas nõrguda ja segan kõik läbi. Sellist toorjuustu võib juba kasutada ja kes tahab võib isegi veel varem kasutada, aga kauem nõrutatult tuleb selline paks toorjuust nagu esimesel pildil näha.


Valmis toorjuust maitsestada vastavalt oma soovidele, kas hapukurgiga, küüslauguga, paprikaga, singiga vm, muidugi ka soolaga või jätta naturaalseks ja kasutada küpsetistes, magustoitudes. Toorjuustukoogid on väga head ja nende retsepte on mul juba päris palju blogisse üles pandud. Toorjuustukoogid on mind tõeliselt köitnud, soovitan soojalt kõigile.

Ise tehes tuleb toorjuust lahja, ainult piima rasvasusega, odav ja kergesti kasutatav. Poe toorjuust pidi olema vist isegi 40%-line. Olen retseptidest lugenud, et selleks, et toorjuust seguneks teiste ainetega, peab see olema samal temperatuuril kui teised ained. Selle lahja toorjuustu kohta need nõuded ei kehti, sellel mingeid kapriise pole.

1 l ise tehtud jogurtist tuleb umbes 3,5 dl toorjuustu ja selle hind tuleb piima liitri hind (6 krooni).

12 kommentaari:

Evelin ütles ...

ma vaatan ja imestan! kuidas sa jõuad pidevalt kokata ning ka pidevalt nii palju kirjutada? hämmastav:)

Ssille ütles ...

Eks mul olid tegelikult mõned pildid juba varem valmis tehtud. Siia retseptide kirjutamine on mulle endale ka kasulik, siis vähemalt on retsept alles ja teinekord ei pea hakkama mõtlema, palju ma suhkrut panin vms.

Anneli ütles ...

Proovin toorjuustu kindlasti teha! Mul kodus selline "masin" millega jogurtit valmistada, küllap ka see jogurt sobib... Aga tänuväärne töö Sinu poolt. Ootan muidugi neid "kaalujälgijate retsepte" :)

Blondu ütles ...

superhea asi.
aitäh, sille et nii häid asju tegema õpetad.
ma ise hull rama creme bonjouri fänn, just selle hapukurgi ja tillivariandi oma ja raibe 15.- karp poes. tegin isetehtud 0,5 liitri jogurtiga+1 marineeritud kurgi, kuivatatud tilli ja soolaga ning hinnaks tuli vaevalt 4.-. nii nämm...:D:D:D
maiustangi hetkel siin sellega. parim toiduaine 2007 XD
muide, minu toorjuust nõrgus sõelal ainult 5 tundi ja tuli ikka parasjagu paks. vblla on asi selles, et tegin 0,5 liitriga aga jamh, kui oleks 24 h nõrgunud ei kujuta ette, mis oleks järgi jäänud.

Anonüümne ütles ...

suur tänu selle retsepti eest. mul oli kuskilt soome ajakirjast üks õpetus mis võttis palju rohkem tööd ja pärast oli ikka väga jama ja küpsetites jäi tunda et pole õige. sellega jäi väga maitsev.

Anonüümne ütles ...

Tõepoolest! Lihtsalt uskumatu, kui tubli naine! Nii palju jõuab teha ja siis veel teistega jagada.
Suur, suur tänu!
Jõudu Sulle, Sille!
Veelkord aitäh,et olemas oled.

Anonüümne ütles ...

Olen kusagilt leitud soovituse järgi jätnud kohvifiltrile seisma, see ka piisavalt tihe, et vadaku (see eralduv vedelik) eraldumine võtab aega. Rasvasisaldusest kommentaariks: ega keegi tööstuses toorjuustule täiendavat rasva lisa, ikka seesama piimas olev rasv, lihtsalt vadaku eemaldumisega nii valk kui rasv kontsentreeruvad. Kui sa kasutad nt 3,5% jogurtit, tähendab see, et 100 g jogurtis on 3,5 g piimarasva ja vastavalt kiloses pakis on 35 g rasva. Ütled, et pärast nõrutamist saad 350 ml toorjuustu, siis on see 35 g piimarasva jaotunud 350 g toorjuustumassisse ja selle rasvasisaldus on järelikult 10%.

Anonüümne ütles ...

Sille, oskad sa öelda kui palju see 3.5 dl umbes grammidena on, sest enamustes retseptides on toorjuustu kogus grammidena öeldud.
Ja veel küsiksin, kui kaua siis kulub umbes kui tahan seda paksemat toorjuustu saada?
Tänud ette, väga tore et selliseid asjalikke nõuandeid jagad!

Ssille ütles ...

Paksema toorjuustu saamiseks kulub 1 päev või üks öö, aga kookide jaoks ei peagi väga paks olema, piisab 5-6 tunnist.

Kui mul kaalu ei olnud ja retseptis oli näiteks 800 g toorjuustu, siis ma panin 8 dl ja toimis küll. 3,5 dl võiks siis võrduda 350 g, kuigi ma ei garanteeri, et grammid ja detsiliitrid on sellises vastavuses, kuid minul on selline teisendamine toorjuustu puhul toiminud.

Anonüümne ütles ...

Tahaks seda toorjuustu kindlasti katsetada. Oskad sa öelda, kaua ise tehtud toorjuust säilib? Kas peab kohe ära tarvitama või säilib ka külmkapis karbis?

Ssille ütles ...

Ei oska öelda kui kaua säilib, aga üle 3 päeva tavalises külmkapis ei säilitaks, küll aga olen sügavkülmutanud ja hiljem mikrolaineahjus sulatanud. Sulamisel tekkinud vee olen ära valanud.

Anonüümne ütles ...

tegin su õpetuse järgi jogurtit ja tuli väga maitsev, täpselt selline, nagu "juuretis" ehk gefiluse maitsestamata jogurt. tegin ka toorjuustu, aga selle maitse oli ikka nagu maitsestamata jogurtil.. :) tegin siis sellest toorjuustukooki, aga maitseb nagu kohupiim, ei ole selline mõnus kreemine nagu päris toorjuustul. siiski tänan õpetuse eest, jogurtit teen kindlasti edaspidigi!

Related Posts with Thumbnails