kolmapäev, 1. august 2007

Sefiirikoogid ja -korvikesed

Retsept on võetud internetist.

Sefiirikreem:

1, 5 dl suhkrut
4 munavalget
3 dl keevat magushaput marjasiirupit või puuviljapüreed
4 tl zelatiinipulbrit
4 spl vett

Munavalged vahustada tugevaks vahuks, lõpus lisada suhkur ja vahustada veel kord.
Zelatiin panna 4 spl veega paisuma ja seejärel sulatada kas mikrolaineahjus 20 sekundit tavalise soojendamise reziimi peal hoides või pliidil kuumavee potis tassis.
Siirupit kuumutada keemiseni. (Mina kasutasin mustasõstrasiirupit, mille tegemiseks ma panin aurutatud mahlale 1 liitri mahla kohta 300 g suhkrut.)
Keeva siirupi hulka segada sulatatud zelatiin ja need koos valada samal ajal mikserdades munavalgevahule. Mina tegin seda köögikombainis, valasin siirupi kaane peal olevast lahtisest avast sisse, samal ajal köögikombain mikserdas.
Selle zelatiinikogusega läheb üsna kaua aega, kuni sefiir hakkab tarduma. Kes kiiremini tahab, peaks rohkem zelatiini panema. Mul tekkis kahtlus, et seda ei toimugi ja tegin sellised lamedad koogid, millele kaunistuseks lasin tordipritsist mustasõstratarretist (moos).
Koogipõhjaks küpsetasin 3-st munast biskviittaigna:
3 muna
3 spl suhkrut
1,5 spl jahu
1,5 spl tärklist
Küpsetatud põhja lõikasin pooleks, katsin ühe poole mustasõstratarretisega, seejärel teise põhjaga ja katsin pealt sefiirikreemiga.
Sefiir tuli hea veidi hapuka maitsega. Selle kreemiga võiks teha sefiiritorti.
Paari tunni pärast selgus, et sefiir hakkab siiski kõvemaks muutuma, tegin siis need sefiirikorvikesed, kuid kuna ma ei arvanud, et enam sellest sefiirist neid teha saab, ei jälginud kreemi ja lasin õige hetke mööda, seetõttu tulid korvikestesse lastud sefiirikeerud veidi kohmakad, kuna oli juba liiga kõvaks tardunud.
Kui ma neid järgmisel korral teen, saan siia loodetavasti kaunimad pildid lisada.



Kommentaare ei ole:

Related Posts with Thumbnails