esmaspäev, 6. august 2007

Kompott paradiisiõuntest


Puhtaks pestud, ilma ussiaukudeta koos vartega paradiisiõunad ladusin puhastesse purkidesse.
Keetsin siirupi:
1 l vee kohta
400 g suhkrut
Selleks panin kohe alguses vette suhkru ja lasin koos keema tõusta, seejärel valasin siirupi purkidesse õuntele nii et purgid olid peaaegu täis.
Siirupiga täidetud purkidele panna peale kaaned (mitte kinni kaanetada) ja tõsta nad riide või spetsiaalse restiga kaetud suure poti põhja kuuma vee sisse, nii et purgid on 3/4 ulatuses vee sees. Kui potis olev vesi on kuum ja purkides siirup samuti kuum, siis kuumutan umbes 20 minutit purke. Kui purgid pannakse jahedasse vette või purkides olev siirup on maha jahtunud, läheb kauem aega. Üldiselt ma vaatan valmimise aega selle järgi kui marjade või puuviljade peale tekivad väikesed mullikesed, siis olen kuumutamise lõpetanud.
Kuigi paradiisiõunad on siirupi sees, sobib neid kasutada prae lisandiks, ei jää nii magusad, et ei sobiks.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas peab neid õunu keetma koos purkidega? See kuumutamise koht on veidi segane :)

Sille ütles ...

jah, koos purkidega.

Anonüümne ütles ...

Minu meelest on see poti sees kuumutamine nii tüütu ja seetõttu kuumutan mina neid hoopis praeahjus - mahub rohem korrga sisse ja lihtsam kah .

Anonüümne ütles ...

Mina ei kuumuta üldse midagi. Sorteerin ja pesen õunad,laon puhastesse purkidesse,laon õunad purki, keedan siirupi,valan siirupi õuntele ja sulgen kaantega.Tegin eelmisel aastal nii ja väga head tulid,väga hästi säilisid ja õunad väga hea maitsega. Just tegin 15 purki niimoodi.

Related Posts with Thumbnails