pühapäev, 12. august 2007

Õuna-pihlakamoos

2 l õunatükke
2 dl pihlakaid
1 dl vett

Soovitatav oleks kasutada kultuurpihlakaid, kuna need ei ole nii mõrud. Mina aga tegin metsikute pihlakatega. Panin enne ööseks sügavkülma. Külmumine pidi vähendama mõru maitset.

Korralikult pestud õunad lõigata neljaks, südamikud ja ussitanud, mädad kohad lõigata välja. Pestud pihlakad eraldad kobaratest, ussitanud marjad eemaldada.

Õunatükid ja pihlakad panna veega keema. Keeta täiesti pehmeks (umbes 1 tund) ja ajada läbi sõela, mina teen seda köögikombaini püreetegijas.

Saadud püreele lisada suhkur ja keeta umbes 10 minutit. Eemaldada vaht ja sulgeda õhukindlalt puhastesse purkidesse.

Püreed tuli 3/4 l, sellele lisasin 300 g suhkrut.

Moos jäi õrnalt mõrkja maitsega.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Pihlaka moosile tuleb lisada 1:1 vahekorras suhkurt ka ( nt 200 g pihlakaid/ 200g suhkurt). Õunad eelnevalt koorida ja hiljem moos läbi sõela ajada, siis tuleb õite magus!

Anonüümne ütles ...

ja veel keeta võiks ca 30 minutit, sellest täitsa piisab nii säilivad vitamiinid!
Ma panin veel täitsalõpuks natuke vaniljesuhkurt (1 tl ilma kuhjata). Annab väga hea maitse!

Unknown ütles ...

Tahan suure hilinemisega tänada Sillet, sest millisele küsimusele ka vastust vajan, ma leian siit. Tuhat tänu.
Kas ma ei leia viimaseid aastaid, kas blogi on suletud?

Sille ütles ...

Selle pärast ei leia viimaseid aastaid, et ma ei ole viimasetl aastatel jõudnud enam blogiga tegeleda. Kas see jääb nii, võib tuleb lisa, ei oska praegu öelda.

Related Posts with Thumbnails