neljapäev, 26. juuli 2007

Paprika-kabatshokisalat

Maximas on praegu valged paprikad 18.90, sellepärast kasutasin hoidises neid.
Tegin sellise katsetuse:

1,5 kg paprikat
0,5 kg tomatit
0,5 kg sibulat
1 suur kabatshok
5 küüslauguküünt
1,5 spl soola
1 spl suhkrut
1/3 tl peenpipart
1 spl äädikat
1 dl vett
Kabatshoki lõikasin pikuti pooleks, koorisin ja eemaldasin seest seemned ja keskelt pehme osa, nii et kabatshokist kasutasin ainult kõvasid ääri.
Paprikad lõikasin pooleks, puhastasin seemnetest, loputasin veel veega üle, et seemneid sisse ei jääks ja tükeldasin. Paprika seemned pidavat mürgised olema.
Lõikasin paprikad, kabatshoki, tomatid tükkideks (mitte väga väikeseks). Tomatid koorisin enne ära, koortest tegin prae kaunistuseks roose. Tomatit pidi olema kerge koorida kui kasta korraks keevasse vette ja siis külma, aga mina koorisin tavaliselt, sain hakkama.
Sibulad koorisin kraani all voolava vee sees ja panin kohe veega täidetud kaussi. Sibulad lõikasin väiksemateks tükkideks samuti vee sees, seejärel panin nad koos küüslauguküüntega köögikombaini, kus purustasin väikesteks tükkideks. Olin kuulnud, et sedasi toimides ei hakka silmad vett jooksma ja tõesti sibula lõhna ei tundnud, see tuli alles siis kui sibulad pannile õli sisse praadima said.
Panin paprika-, kabatshoki-, tomatitükid suurde potti, lisasin sinna vee, veidi praetud sibulad ja küüslaugud, soola, suhkru, pipra, lasin keema ja hautasin neid seal kuni köögiviljad olid täiesti pehmed. Selleks kulus vähemalt kaks tundi. Äädika lisasin siis kui umbes pool aega olin keetnud.
Alguses kui köögiviljadest pole veel vett eraldunud, peab pidevalt segama, et põhja ei kõrbeks. Valmis salati panin puhastesse purkidesse ja sulgesin õhukindlalt. Kes soovib, võib purke enne kuumutada, aga mina seda ei ole teinud, hoidised on säilinud küll, milleks siis lisatööd teha.
Salatiga jäin väga rahule. Äi ütles, et hea vürtsikas salat, ma oleksin ise seda kirjeldanud justkui mahedat salatit, järelikult on see mahe vürtsika alatooniga salat, igaljuhul hea praelisand.




6 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kas kogu see hoidisevärk elektri/gaasiarve näol tagasilööki ei anna?

(Muidu kadestan Sind südamest; fänniks ka hoidistamist, aga kesklinnakorteris pole ei sahvrit ega pädevat keldrit...)

Anonüümne ütles ...

Milleks on vajalik sahver? Seisab köögikapis ka.

Anonüümne ütles ...

Proovi kindlasti tomati koorismist nii, et kastad keevasse vette. Ma ka alul ei tahtnud nii teha, aga siis tuleb tervel tomatil nahk nagu niuhti. Eriti kui mingit tomati hoidist teha, siis on neid ju palju vaja koorida. Ma kastan suure s�ela peal tomatit keevasse vette.

Ssille ütles ...

võib-olla tuleb 50-100 krooni suurem elektriarve, aga suvel on nagunii elektritarbimine väiksem, nii suur ikka kokku ei tule kui talvel, vähemalt on talvel siis vähem muret ja hoidised on ilma säilitusaineteta.

miralda ütles ...

Lugesin selle valmistamise järjekorra mitu korda läbi, aga ei leidnud äädika lisamist. See blogi on nii selge, et hulluks võid minna, aga ikka otsustasin küsida, et kas äädika siis kõige lõpus nagu hoidistele tavaliselt või millal?

Ssille ütles ...

Minu viga, äädika panemise olen unustanud, panin umbes siis kui pool aega olin keetnud. Lisan selle info nüüd ka retsepti juurde.

Related Posts with Thumbnails