kolmapäev, 20. juuni 2007

Meekook (kiire variant)


Taigna retsept on ühelt vene kokanduslehelt, kuid seal kasutati seda hoopis teise koogi tegemiseks.

Taigen:

2 kuhjaga spl mett (80-90 g). Panin enda tehtud võilillemett (vt isetehtud toiduained - võilillemesi, kuigi keetsin mee liiga paksuks, läks külmkapis lausa kõvaks, sulatasin üles ja sain väga hästi kasutada)
2/3 kl suhkrut (klaasi mõõt 200 ml)
3 muna
1 tl soodat
8 dl jahu


Kloppisin kahvliga munad lahti, lisasin suhkru ja mee ja siis soodaga segatud jahu, segasin alguses lusikaga, hiljem käte vahel ühtlaseks taignaks.
Jagasin taigna viieks palliks. Tainas tuli pehme ja väga kergesti rullitav. Rullisin õhukesed ümmargused kettad, kasutasin lahtikäiva koogivormi abi mõõtmisel, et ühesuurused taignakettad tuleksid.
Küpsetasin küpsetuspaberil eelsoojendatud 200 kraadises ahjus keskmises vahes 5-6 minutit, nii et põhjad jäid natuke pehmed.
Immutasin põhjasid kompotivedelikuga, selleks tõstsin lusikaga põhjadele vett, nii et kogu põhi oli vedelikuga kokku hõõrutud. Kõigi põhjade peale kulus kokku ~1 dl vedelikku või isegi vähem.
Immutatud põhja katsin hapukoorega, siis lisasin järgmise põhja, jälle hapukoore jne. Kõige peale pudistasin präänikuid.
Hapukoorele suhkrut ei lisanud, kuid kes soovib magusat kooki, võib seda teha.
Kui me õega hindasime seda kooki, siis tal oli selline ühtlane maitse. Meile mõlemile ja ka teistele maitses see kook, kuid mulle tundus, et ta vajaks mingit erksust - kas hapukat moosi ühe kihi vahele, hapukoorele suhkrut või peale shokolaadiglasuuri, seda juhul kui tahetakse täiuslikku tulemust taga ajada, selliselt nagu minul tehtud, on ka täiesti korralik ja hea kook, aga minu jaoks oli natuke liiga ühtlane maitse, mis vajaks veidi erksuse nooti.
Kui mu eelmine meekook oli täielik läbikukkumine, tainast oli võimatu rullida, jamasin sellega mitu tundi, põhjad tulid paksud ja kook ei olnud midagi erilist, siis seda retsepti julgen küll soovitada, seda on väga lihtne teha ja jääb ilus.
Taignaks kasutasin enam-vähem sama retsepti, mis mul on magusate küpsetiset all retseptis nimega "Kasehalg", ainult jahu kogust suurendasin. Aga jahu kogus oleneb ka mee lusikatäite suurusest. Kuna mina kangutan oma poolkivistunud võilillemeemassi ja mul tuleb sinna hiigelkuhi peale, mille ma siis mikrolaineahjus ära sulatan, siis selle tõttu tuli mul ka rohkem jahu panna. Kellel on normaalsed supilusikatäied mett, sellel võib-olla piisab 6 dl jahust, peab katsetama, nii et saaks rullida ja kinni ei jääks, siis on õige. Kui tainas jääb märg, tuleb jahu juurde panna. Kirjutan kõik need asjad lahti selleks, et kellelgi ei ebaõnnestuks minu antud retseptide järgi tegemine.




Kommentaare ei ole:

Related Posts with Thumbnails