kolmapäev, 2. juuli 2008

Kahe-värvilisest pärmitaignast teosaiad

Ma mõtlesin, et kuidas oleks kui teeks pruuni pärmitaigna. Ma ei ole näinud ühtegi retsepti, ega pilti ega ka kuulnud, et seda oleks tehtud, enda teada mõtlesin selle ise välja.


Kuna plaan oli teha kahe-värvilisi teo-saiakesi, tegin korraga 2 erineva värviga tainast.
Ühine eelkergitustainas:
0,5 l piima
50 g pärmi
400 g jahu
1,5 dl suhkrut
Piima soojendasin käesoojaks, tõstsin pliidilt, sinna lisasin suhkruga vedelaks hõõrutud pärmi ja jahu.
Valasin saadud segu mõõdukannu, seda oli 900 ml ehk 9 dl.
Nüüd ma jagasin enne kerkima panemist taigna kaheks osaks.
Pruun taigen:
1/3 taigna kogusest ehk 300 ml valasin teise kaussi, sinna lisasin
2 tl kakaopulbrit, mis on eelnevalt segatud (lahustatud) 6 tl tulise veega.
Ülejäänud tainas jäi nii nagu oli.
Mõlemal taignal lasta seista kaetult 20 minutit.
Peale 20 minuti möödumist lisada mõlemale taignale muna, sool, jahu, õli.
Täpsemalt,
tavalisele pärmitaignale:
2 lahtiklopitud munast 2/3
300 g jahu
1 dl õli
mõned terad soola
Kakao-pärmitaignale:
2 lahtiklopitud munast 1/3
170 g jahu
0,5 dl õli
mõned terad soola
Kumbki tainas segada mikseri taignakonksudega korralikult läbi, nende puudumisel sõtkuda käega, katta toidukilega ja jätta umbes 1 tunniks kerkima kuni taignakogus on vähemalt kahekordistunud.
Teo saiakeste tegemiseks rullida valgest ja pruunist taignast ühesuurused ristküliku kujulised tükid.
Nüüd vaadake kõige esimesel pildil alumises reas paremal olevat "tigu". Sellise "kinnise" karbiga teosaia saab siis kui valge ja pruuni taigna vahele ei pane võitükikesi, pealmisele kihile panna ikka võid.
Kui tahetakse lahtisema karbiga teosaiu, nagu on samal pildil all vasakul ja üleval, siis tuleks nii valge kui ka pruun taignatükk määrida võiga või panna sinna võitükikesi. Pruun taigen panna pealmiseks.
Taignad rullida pikemast küljest kokku tihedaks rulliks. Rulli otsast lõigata parajad taignajupid, lisaks lõigata valgest taignast teole kehad.
Silmadeks torkasin peenikeste soolakõrsikute tükid. Piisab kui kehatükk asetada teokarbi vastu, ta küpseb ise sinna külge. Lehttaigen vajab kahe taignatüki liitmiseks vett, pärmitaigen küpseb ise kinni.
Saiakesed asetada pannile ja küpsetada 200-kraadise ahju keskmises vahes kuni on küpsed.
Saiakesed tulid toredad ja head!

5 kommentaari:

Ssille ütles ...

Ma ei saa lihtsalt aru, miks mul tekst kõik üksteise otsa tuleb, kuigi ma jätan mitu tühja rida paljudesse kohtadesse vahele. Postitasin ära, vaatasin kõik üksteise otsas, tegin uuesti suured vahed vahele, aga ikka sama lugu. Kas keegi oskab aidata?

kardemon ütles ...

tahtsin hõigata et kui toredad teod... ma pole ka kuulnud pruunist pärmitaignast varem midagi... :)

mis puudutab neid ridu.. siis mul sama jama ühtelugu... mõnikord aitab kui uue pildi lisan - siis viskab suuremad vahed... ja kustutan üleliigsed read (ja pildi) ära.... aga ku keegi tark oskab midagi õigemat selles suhtes kosta, siis ma oleks ka huvitatud:)

et teo-teemast saab siis väike iti-nurk ;)

Puhvis Kukk ütles ...

Isver Sille - ma ei leia aega et teha tavalistki, sa teed kaks ja ounud uhte. Ok, homme proovin, meil homme puhad USAs.

Kiku ütles ...

Proovisin ka Sinu tigusid. Vahvad ja maitsvad, lisaks paisus tainas ahjus meeletult ja teod olid hiigelsuured :) mis muidugi nende võlu ei rikkunud.

Anonüümne ütles ...

Neid tigudega pilte vaadates esimene emotsioon oli, et ahaa, näe, lehttaignast ja peekoniga küpsetatud rullid, no nii nagu mina olen neid teinud. Tigudeks pole küll vorminud, väga armas mõte :)

Aga vaat, on hoopis magusad.. Moonirullidele hea vaheldus :)

Related Posts with Thumbnails