teisipäev, 9. oktoober 2007

Shokolaadiglasuuriga porgandikook

Retsept on võetud http://www.kokaraamat.ee/, muutsin veidi koguseid.


Koostis:

4 dl hästi peenelt riivitud või läbi hakklilhamasina aetud porgandit (4 hästi suurt porgandit)
1,5 dl suhkrut
2 muna
4 dl jahu
2 tl küpsetuspulbrit
Riivisin toored porgandid köögikombaini väga peene riiviga, segasin suhkruga ja jätsin natukeseks seisma.
Munad vahustasin paksemaks vahuks ja lisasin porganditele, sinna hulka segasin ka küpsetuspulbriga segatud jahu.
Taigna valasin küpsetuspaberiga kaetud ümmargusse koogivormi ja küpsetasin eelsoojendatud 200 kraadises ahjus keskmises vahes 55 minutit.
Kuumale koogile valasin peale kuuma glasuuri ja sõime kohe soojalt. Katsetasin täna ühte teist glasuuri retsepti, kuid see jäi liiga vedel. Panen siia oma kindla glasuuri retsepti, mida ma tavaliselt alati kasutan.

Shokolaadi glasuur:

50 g võid panna potti sulama, sulanud võile lisada omavahel segatud 1 dl suhkrut ja 1 spl kakaod ning 2 spl hapukoort. Keeta umbes 1 minut, lasta veidi jahtuda.
Väga hea kook, shokolaadiglasuur sobib sinna väga hästi ja peidab täielikult ära porgandimaitse! Sõime soojalt, nüüd proovisin jahtunult, on ka hea!

2 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Olen sedasama teinud veel nii, et lisanud veidi ingverit, kaneeli ja muskaati - ka väga mõnusa maitse annab! Aga minu lemmik porgandikookide seas on siiski keeks, Ökosahvri saidilt saadud retsept (www.sahver.ee), mis sisaldab küll rohkelt võid, aga see-eest rohkelt kaerajahu. tervislikkuse huvides olen seda teinud ainult täisterajahust.

Unknown ütles ...

Mina olen teinud taolist kooki nii, et taignasse segasin samuti kaneeli, ingverit, aga ka fariinsuhkrut 3 teelusikat ja tükeldatud kuivatatud aprikoose. Koogi lõikan pärast küpsetamist keskelt pooleks (peenikest kooki hea niidiga lõigata) ja panen sinna vahele suure paki 20%-list hapukoort(nii, et jääks mõnusalt paks ja imenduks ka pisut koogi sisse), mis on segatud vanilli- või fariinsuhkruga. Peale sulatatud tume shokolaad. Üks minu lemmik-kookidest. Nämmmm.... ;-)

Related Posts with Thumbnails