Pühapäev, 29. aprill 2018

Lõhemuffinid

Koostisosad (6 muffinit):

  • 6 muna
  • 2 peotäit spinatit
  • veerand suvikõrvitsat
  • soolalõhe - kuus viilu (igasse vormi üks viil)
  • kaks supilusikatäit mandlipiima
  • maitseained - selleripulber, suitsupaprikapulber, sool, pipar, murulauk
Valmistus:
(Kasutasin muffinite valmistamiseks silikoonist keeksivormi. Aga olge mureta, sest ka tavalises klaasist ahjuvormiga saab sama tulemuse.)
  • Lao spinatilehed, peeneks hakitud suvikõrvits ja lõhe viilud vormi.
  • Kausis klopi lahti munad, lisa maitseained ja mandlipiim.
  • Jaga segu vormide vahel võrdselt. Et saavutada kohev ja õhuline tekstuur, sega kahvliga õrnalt koostisosad vormis ära.
  • Küpseta ahjus 15 minutit 180 kraadi juures.
  • Naudi.


Koostiosi võib vastavalt oma maitsele muuta. Olen proovinud suitsulõhega, tulemus sama hea. Juurviljade poolelt tomatit, peeti, paprikat, sparglit ... mida iganes külmkapis parasjagu leidub.

Kookostatar

!!!HOIATUS!!!
Tegemist on eriti kelmika retseptiga :D

Koostisosad:

  • Tatar - 3/4 tassi 
  • Kookoshelbeid - peotäis
  • Mandlipiim - 1/2 tassi
  • Sibul
  • Tomat
  • Kookosrasv
  • Maitseained - sool, pipar, karri, selleripulber, muskaatpähkel
Valmistusviis:
1. Esmalt keeda tatar potis - üks osa tatart kolm osa vett, umbes 15 minutit keeb, vahepeal lisada vette  tunde järgi soola.
2. Kui tatar keenud lisa natuke kookosrasva potti ja jäta kaane alla istuma.
3. Seejärel haki sibul ja prae pannil kookosrasvas kuldpruuniks.
4. Lisa tatar, kookoshelbed ja mandlipiim ja maitsesta tunde järgi.
5. Praadisin peale ka mõned tomativiilud.
6. Kui on parajalt haudunud serveeri ja naudi!


Ühel tavalisel koolihommikul otsustasin venda üllatada millegi erilisemaga ja nii sündisgi see puder. Kookoshelbed sobivad suht igale poole ja annavad roale erilisuse.

Paleo peedi burgerid


Koostisosad:
Burgerite jaoks:
  • 50/50 veise ja sealiha - 350g
  • Maitsestuseks soola ja pipart
Peedi saiakeste jaoks:
  • Aurutatud peet - 4tk
  • Muna - 1tk
  • Sibul - pool
  • Küüslauk - kolm küünt
  • Kookosjahu - 3 spt
  • Praadimiseks kookosrasv
  • Maitseained : sool, pipar
  • Seesamiseemned 
Vahele soovitud lisandid:
  • Avokaado
  • Tomat
  • Lehtsalat
Valmistusviis

Alustame peedi saiakestest:
1. Riivida peet, sibul ja küüslauk
2. Lisada muna, kookosjahu, ja maitseained
3. Pann kuumaks, õli peale, kotletid peale, kaas peale, et läbi küpseks
4. Peale puistada seesamiseemneid, et näeks ehtsam välja
Nüüd burgerite juurde:
5. Liha võtta otse külmkapist ja delikaatselt vormida neli burgerit. Palun ärge liialt veeretage ja tihedalt kokku mätsige, muidu jäävad tihked ja kuivad, aga me tahame mahlaseid ja õhulisi burgereid.
6. Burgeri keskele jätta õõnsam koht, kuna ääred tõmbavad kokku
7. Maitsestada üks pool rohke soola ja pipraga, teine pool pannil
8. Kuumal pannil praadida mõlemalt poolt täpselt kolm minutit



Seejärel ehitame hamburgeri:
9. Beediburks, lehtsalat, lihapihv, tomat, avokaadokreem, sool, maitseleheke


Hamburger ei pea olema ebatervislik, eriti kui kasutada ehtsat toorainet ja välja jätta nisukukklid ja igasugused kastmed.

Kookos-banaani pannkoogid



Koostisosad :
  • Banaan - 2tk
  • Muna - 2tk
  • Kookoshelbeid - peotäis
  • Maitsestuseks - näputäis soola, kaneeli, muskaatpähklit, vanilje ekstrakti
  • Rasvaine praadimiseks - kookosrasv või oliiviõli

Valmistusviis
1. Purusta kahvliga kausis banaanid.
2. Lisa munad, kookos helbed ja maitsestused
3. Pann kuumaks, rasv peale, kui hakkab natukene särisema, siis lisada lusikaga törtsud tainast. Nii muutuvad koogid mõnusalt krõbedaks.
4. Kui koogid on peal võib kuumust madaldada, et liiga ära ei kõrbeks ja kaane peale panna.
5. Serveerida võib marjade või mõne siirupiga (meil oli datli siirup).


Neid koogikesi on ülilihtne teha ja peale selle on need tervislikud, vegan, paleo ja gluteeni ning laktoosi vabad - kas pole mitte imeline!


Teisipäev, 3. aprill 2018

Paleo pasta kabatšoki ja pasteediga

Koostisosad:

  • kabatšokk
  • pasteet sealihast
  • kirsstomatid
  • sibul
  • küüslauk
  • soovitud rasvaine (kookosrasv, oliiviõli, searasv)
  • maitseained, sool, pipar

Valmistusviis:
1. Tee kabatśokist nuudlid. Köögivilja spiraliseerijaga on lihtne, aga saab ka tavalise noaga peened ribad lõigata. Parema tulemuse puhul kuivata nuudlid paberrätikute vahel, vältimaks üleliia vesiseid nuudleid.

2. Haki tomat sibul ja küüslauk.
3. Prae pannil natukese rasvaga tomat, seejärel lisa sibul ja küüslauk, maitsesta.
4. Lisa pannile kabatśoki nuudlid.

5. Kui kabatśokist on mahlad väljas, lisa pasteet, sulab ilusti sisse.
6. Viimased maitsestused.
7. Serveeri.
8. Naudi.


Oleme vennaga paleo toitujad, aga suurte pasta armatajatena tunneme tihti puudust kreemisest panniroast, mida saaks terve kausi sisse luristada. Järjekordse eksperimenteerimise käigus sündiski see parajalt rammus ja tervislik versioon pastast.

Kellele paleo termin võõraks jääb, siis lihtsalt öeldes on see elustiil, mis võtab eeskuju ürgsemast elukorrast, kui polnud teravilju ega muid töödeldud toiduaineid. Igatahes on menüüs põhiliselt liha, juur-ja puuviljad ning muidugi ka pähklid.

Esmaspäev, 2. aprill 2018

Kaerahelbe-muna puder


Koostisosad:
Kaerahelbed
Piim (valikuline)
Muna
Maitseained - sool, pipar
Rasvaine - või, õli, kookosrasv

Valmistusviis:
1. Keeda kaerahelbed (üks osa helbeid, kaks osa vett, või vett ja piima) kuni vesi on aurustunud ja puder kreemine.
2. Aja pann kuumaks ja prae puder krõbedamaks.
3. Võta kuumus maha ja lisa muna, sega kiirelt läbi.
4. Maitsesta


See geniaalne versioon kaerahelbepudrust sündis meil ühe hommikuse eksperimendi käigus. Ideaalne vaheldus igapäevasele hommikupudrule või omletile. Must pipar annab juurde mõnusa kelmikuse.

Head isu!



Related Posts with Thumbnails