neljapäev, 20. september 2007

Speltanisu-linaseemneleib


Infoks vaata ka siia:
See leib on 0 ja A-veregrupile lubatud sageli, B ja AB-le on kasulik kui kasutatakse täis-speltanisujahu, kui peenemast jahust - siis lubatud sageli.
Taigen:
7,5 dl speltanisujahu
2 tl suhkrut
1 tl soola
3 spl kuivpärmi (natuke rohkem kui 1 pakk)
4,25 dl sooja vett
3 spl linaseemneid
Sega kuivained ja seemned, lisa vesi, sega taigen. Sõtku veidi, mina tegin mikseri taignakonksudega.
Vala kohe peale sõtkumist õlisesse keeksivormi, vajadusel silu siledaks, raputa peale veel linaseemneid, kata pealt kinni (toidukilega) ja lase soojas kohas kerkida kahekordseks. (Mina lasin kerkida 50 minutit).Küpsetada ahjus keskmises vahes 45 minutit. Ma ei mäleta, kas ahju kuumus oli 175 või 200, aga kaldun arvama, et küpsetasin 175 kraadises ahjus, kuna lugesin, et speltanisu puhul tuleb küpsetamisel kasutada veidi madalamat temperatuuri ja pikemat küpsetamisaega ning taigen peab speltajahuga olema vedelam kui tavaline ja taigna kergitamiseks läheb 30-60 % väiksemat pärmikogust.
Kuna see oli mu esiemne kogemus kuivpärmiga, ei oska öelda, kas kuivpärmi kulubki rohkem. Paki peal oli igatahes kirjas, et pakk kuivpärmi (12 g) vastab 50 g presspärmile, aga retseptis, mille internetist leidsin, oli 3 spl pärmi, mis on rohkem kui 1 pakk. Pärmi maitset küll leivale külge ei jäänud.
Ahjust võttes lükkasin noaga leiva ääred vormi küljest lahti ja tõstsin taldrikule jahtuma.
Hea leib, räti all seistes oli ka teisel päeval täiesti pehme, paljalt süües tundus veidi mage, aga fetajuustu või kodujuustuga oli väga hea.

5 kommentaari:

Evelin ütles ...

sa tekitad mulle tahtmise veregrupidieeti rohkem jälgida - st teada JA jälgida:D omast kogemusest võin öelda, et mõjub igatahes organismile hästi.

Jaanika ütles ...

Olen siin ikka tihe külaline ja saanud palju häid retsepte. Aga mul tekkis selline küsimus, kui uurisin B-veregruppi, siis seal öeldud, et seemned ei sobi, kas linaseemned on erand? Ja siis veel selline küsimus, kuna puutute palju speltanisujahuga kokku, kas teate öelda, palju on kaloreid 100 grammis?

Sille ütles ...

Linaseemned on uuema raamatu andmetel eriti kasulike toiduainete alla pandud.
Tegelikult ma olen speltajahu ostnud vaid ühe korra prooviks, sest selle hind on ikka väga vastuvõetamatu. Leidsin speltajahu kohta internetist sellist infot: "Toiteväärtus on tal suurem kui tavanisul. Jõgeva sordiinstituudi teadurite Reine Koppeli ja Anne Ingveri tehtud katsed kinnitavad, et spelta sisaldab rohkem B-grupi vitamiine, 18% rohkem proteiini ja rasva. Speltanisus on ka palju kiud-aineid, aminohappeid ja rasvhappeid. Kaloreid seevastu annab ta tavalisest nisust vähem. Speltanisus sisalduv tärklis on hea seeduvusega, spelta “töötlemine” on organismile kergem."
Allikas: http://paber.maaleht.ee/?page=&grupp=artikkel&artikkel=16114

Jaanika ütles ...

Aitähh, aga mis veregrupidieedi raamatut sa kasutad

Ssille ütles ...

Endal mul on 2001 a raamat "Ela õigesti vastavalt oma veregrupile", aga olen raamatukogust aeg-ajalt laenutanud ka uuemaid raamatuid ja kuna autor on vahepeal muutnud toiduainete jaotusi, mis olid enne välditav, kasulik ja neutraalne, viieks grupiks, kus on eriti kasulik, lubatud sageli, lubatud harva, kasulik, välditav, siis olen oma raamatusse sealt täiendusi teinud. Raamatukogus on päris palju vastavaid raamatuid.

Related Posts with Thumbnails