laupäev, 23. veebruar 2008

Mulgi kapsad

2, 5 kg hapukapsaid
2,5 dl odrakruupe
1 kg kalkuni õlaosasid (või sealiha)
vett nii palju, et kõik oleks kaetud
1,5 spl soola

Hapukapsad pigistada vedelikust kuivaks ja panna potti. Kui seda ei tee, võib toit liiga hapu tulla, nagu minul kunagi juhtus.
Leotatud odrakruubid panna kapsastele ja sinna peale kalkuni õlaosad. Seekord leotasin kruupe ainult 30 minutit, aga jõudsid ka selle ajaga juba paisuda. Kui ei ole aega eelnevalt leotada, võiks nad vähemalt ära pesta.
Olen kasutanud kalkunit kuna mulle ei meeldi keedetud pekine sealiha ja kalkuniga tuleb toit ka lahjem.
Kui kõik on potis, valada potti vett nii, et kõik oleks veega kaetud.
Keetsin 4 tundi. Lõpupoole tõstsin kalkunikondid toidu seest välja, eemaldasin kondid, lõikasin liha tükkideks ja panin liha toidu sisse tagasi.
Lisandiks pakkusin keedetud kartuleid. Sobib ka lihtsalt leiva kõrvale süüa.
Minu vanaema on mulgi kapsaid ka purki pannud. Valmis kuuma toidu tõstis puhastesse kuivadesse purkidesse ja kaanetas kinni. Pärast purke enam ei kuumuta. Selliselt võivad mulgi kapsad külmas säilida mitu kuud.
Kes ei ole seda toitu enne saanud, siis soovitaks kindlasti proovida.

5 kommentaari:

Kristel ütles ...

Selliseid asju ei tohiks ma ,vaene aastatid Eestist eemal olnud inimene, ùldse vaadata....:) Seedeelundid on juba tòòl... MMMMM

Anonüümne ütles ...

Kustkohast Sa neid kalkuni õlaosasid ostad (elasid vist Viljandis)? Ma ei ole neid kusagil müügil näinud.

Ssille ütles ...

Viljandis Leola poes müüakse neid külmutatult, turul lihaosakonnas vasakult II letis on ka mõnikord.

Anonüümne ütles ...

Aitähh! Lähen neid esimesel võimalusel otsima!

Anonüümne ütles ...

Tere!Lisan juhuks õhe oma nipi,kui keegi juhtub ostma ikka üleliia haput kapsast. Olen n.ö.kapsaloputust teinud,hästi kuivaks pigistanud ja siis potti jne.

Related Posts with Thumbnails