neljapäev, 21. veebruar 2008

Ahjutangupuder

Seda putru tegi minu vanaema kui ma laps olin puuahjus laupäeva lõunaks ja see oli väga hea. Pudrule oli alati peale tekkinud must õhuke kaas, mille pidi enne pudru söömist pealt ära võtma, sealt alt paistis kena puder.
Mina tegin seda tanguputru elektripliidi praeahjus.
4 dl odrakruupe (mina panin 5 dl, aga tuli liiga paks puder, soovitaksin panna 4 dl)
1 l piima
1 l vett
1,5 spl soola
Eelmisel õhtul panin odrakruubid vette likku, vett võiks tunduvalt rohkem panna kui kruupe, kuna tõmbavad päris palju vett endasse. Järgmisel päeval enne pudru küpsetamist valada leotamise vesi kruupidelt, lisada soolaga maitsestatud vee-piimasegu ja panna 3 tunniks ahju küpsema. Alguses oli ahju temperatuur 200 kraadi.
Kui piima-veesegu hakkab keema tõusma, peaks kaane pealt ära võtma ja temperatuuri vähendama 180 kraadini, muidu keeb üle, nagu minul juhtus.
Minul tekkis pudrule peale selline helepruun kiht, mis on õhuke nagu paber ja tuleb tõmmates kenasti ära juhul kui seda süüa ei taha.
Serveerisin tanguputru praetud sibularõngaste ja lihakuubikutega.

Kommentaare ei ole:

Related Posts with Thumbnails