kolmapäev, 8. juuli 2009

Maasika-rabarberikook

Põhi (muretaigen):
100 g võid
2 dl jahu
2 spl suhkrut
1 muna
1/4 tl soola
Või vahustada köögikombainis suhkruga, lisada muna, vahustada ühtlaseks, seejärel lisada jahu ja sool, lasta köögikombainil ühtlaseks segada. Taigen laotada küpsetuspaberiga kaetud lahtikäiva koogivormi põhja.Küpsetada 10 min eelkuumutatud 200-kraadise ahju alumises vahes.
Kate:
2oo g kondenspiima
400 g hapukoort
2 muna
2 rabarberit
3 spl suhkrut
1 l maasikaid tükeldatult
Kondenspiimale lisada hapukoor, mikserdada läbi, et tükke ei jääks.
Rabarber lõigata pikkupidi pooleks ja siis õhukesteks viiludeks, jätta suhkruga seisma kuni maasikad saavad tükeldatud. Esmalt laotada eelküpsetatud põhjale rabarberitükid, tekkinud vedelikku mitte panna ja sinna peale maasikatükid,valada üle kondenspiima-hapukooreseguga.
Küpsetada 200-kraadise ahju keskmises osas 45 minutit-1 tund
Kook lõigata lahti alles täielikult jahtunult, soojalt võib kate vormi liigutades veidi väriseda, kuid jahtudes muutub tugevamaks ja on hästi lõigatav.

11 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Kui seda kooki teha ilma rabarberita, kas tulemus on sama hea? :)

Sille ütles ...

Ma arvan küll, minu mõte oli pigem teha rabarberikook, millele lisada maasikaid, et parem oleks.

Ingrid ütles ...

Rõõm vaadata ja lugeda! :)
Minu tudengi- ja ühikaeluga käib hetkel küll kaasas see, et praeahju minu püsivas valduses ei ole, küll aga ootan aegu, mil tihedamalt siin näidatut rakendama saan hakata.

Hakkas ka huvitama, kas kuskil on blogi või ehk Teie enda retsepte tervislikuks toitumiseks. Endal on see mul vaikselt eluviisiks saamas ja seega oleks huvitav lugeda teiste mõtteid ja katsetusi. Ise lisan (peaaegu) igale poole viimasel ajal ka seemneid (üldjuhul röstitud), näiteks päevalille- ja kõrvitsaseemneid.
Hommikusöögiretsepte üle vaadates meenus enda klassika - s.t. kõige parem ja maitsvam on siiski enda tehtud müsli! :) sulatada kausi põhjas veidike külmutatud marju (marjasegud, mis sisaldavad maasikaid, vaarikaid, mustikaid, sõstraid on mulle eriti sümpaatsed), täita kauss näiteks eestimaisete neljaviljakrõbuskitega, panna peale veidike röstitud seemneid, mõned lusikatäied mett, kallata üle helluse keefiriga ja segada. Ja siis tuleb kõige parem hetk - söömine. :)

Pikk kommentaar, hea kommentaar.

Anonüümne ütles ...

Tegin ka seda kooki. Täitsa hea tuli. Mingi päev peaks uuesti tegema. :D

Sille ütles ...

Ingrid, leidsin hiljuti sellise lehekülje: http://www.taimetoit.net/ehk pakub huvi. Kui Sind huvitavad üldised toitumisteadlaste soovitused, siis võin ka selle kohta lehekülgi soovitada, siis anna teada.

Anonüümne ütles ...

Mul selline küsimus,et mul gaasiahi ja ei saa korraga küpsetada alt ja ülevalt vaid eraldi,kas oskad öelda kuidas siis pean küpsetama?

Sille ütles ...

Siis soovitaksin alguses küpsetada alt kuni põhja alt on korralikult küpsenud, seda saab kontrollida, tõstes koogi all olevat küpsetuspaberit nii, et näeks koogi põhja alla. Edasi küpsetada ülemises vahes kuni kook on küpsenud.

Anonüümne ütles ...

Tere !
Mul oleks selline küsimus, et mitu dl oleks 200 g kondenspiima. Tahaksin seda kooki teha, aga ei tea, kui palju kondenspiima panna. Aitäh vastuse eest !

Sille ütles ...

Arvan, et võiksid panna 1,5 dl.

Anonüümne ütles ...

Retseptis on kirjas ka katesse mõeldud 2 muna, kuid pole mainitud, millal ma seda ja mis kujul ma seda lisama peaks.

toidupildid ütles ...

Piisab kui klopid munad kergelt kahvliga lahti ja segad teiste katteainetega.

Related Posts with Thumbnails