pühapäev, 24. august 2008

Ploomimehu

Pestud ploomid lõigata pooleks, eemaldada kivid, panna suurde potti. Minul oli 8 liitrine pott täis ploomipoolikuid, sinna lisasin 2 liitrit vett ja keetsin kuni ploomid olid pehmed.

Siis tuleks keedetud ploomi-veesegu ajada läbi sõela. Kuna minu vana hea köögikombaini püreetegija väsis ära ja lakkas töötamast, tuli mul see käsitsi läbi sõela ajada.

Peale seda mõõtsin ära püreekoguse, mida oli 6,5 liitrit. Nüüd lisasin potti iga liitri kohta 200 g suhkrut ja lasin koos keema tõusta. Eemaldasin tekkinud vahu ja valasin purkidesse.

Kuna olen mitmed aastad tagasi ploomimehu teinud, aga muidugi ei olnud koguseid kirja pannud, siis see mehu tundus kuidagi vänge. Joomisel lisasin juurde vett nii et 3/4 tassi oli mehu ja 1/4 vett, vaat siis sain tõeliselt hea maitsega ploomiehu, nagu poes ja nagu ka varemast ajast mäletasin. Aga võibki siis teha purki panekuks kangema ja siis joomisel lahjendada vastavalt soovile.

4 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Millised peaksid olema ploomid, et mehu kõige paremine välja tuleks? Kõvad veel või täitsa valmis? Magusamad või vähem magusamad. Õunamahla puhul on see info väga oluline, äkki ka siin :)

Sille ütles ...

Kahjuks ei oska öelda, ise olen valmis ploomidest teinud ja sekka ka mõned, mis veel nii küpsed pole.

Anonüümne ütles ...

Minul tuli sellise mahla ja suhkru vahekorraga (ploomidele lisasin vett natuke rohkem kui siin kirjas) hirmus magus mehu, äkki olid ploomid liiga küpsed ja magusad... Igatahes proovin järgmine kord väiksema kogusega.

Sille ütles ...

Lahjenda seda mehu, mina tegin nii, tee sellest morssi, siis on paras, aga ploomide magususest võib ka kindlasti oleneda, aga ma paningi vett vähem kavatsusega lahjendada siis kui jooma hakkan.

Related Posts with Thumbnails