kolmapäev, 12. detsember 2007

Piparkoogitort



See on nagu küpsisetort, aga piparkoogitaignast küpsetatud plaatidest. See on minu leiutis ja suur lemmik!

Kook tuli mõõtmetega 24 korda 16 sentimeetrit. Koogil oli 5 kihti piparkoogiplaate ja kuues kiht peale pudistatud. Loomulikult võib teha ka vähem kihte.

Vaja läheb:

1 kg piparkoogitainast

Täidis:

kohupiima- vahukoorekreem ja pohlamoos

400 g kohupiimapastat
1 pk (200 ml) vahukoort
2 spl suhkrut vahukoore vahustamiseks
kohupiimapastale suhkrut maitse järgi nii, et hea maitsega oleks
1 purk pohlamoosi, minul oli õuntest, arooniatest ja pihlakatest keedetud valepohlamoos ja olen teinud ka õuna-arooniamoosiga




Võta tükk tainast ja rulli see küpsetuspaberi peal võimalikult õhukeseks, suure ahjuplaadi olemasolu korral lõika selliste mõõtudega ristkülikud, et nad mahuksid kahekesi korraga ühele ahjuplaadile küpsema, et oleks vähem küpsetamist. Arvestama peab ka sellega, et need plaadid mahuksid kandikule või mingile alusele, mille peale kokku see kook valmis teha. Tõsta koos küpsetuspaberiga ahjuplaadile, küpseta eelkuumutatud 200-kraadise ahju keskmises vahes ~ 15 minutit.

Küpsetasin piparkoogitaignast 6 piparkoogiplaati.Küpsenud põhjad jätta lauale jahtuma, jahtunult võib tõsta üksteise peale.

Kui hakata torti täidisega kokku panema, tuleks põhjad enne immutada. Kui kohe peale küpsetamist tort valmis teha, siis võiks põhjadel lasta enne jahtuda. Põhjad immutada mõlemalt poolt, nii alt kui pealt morsiga või kui pole, siis miks ka mitte piimaga, kuigi ise pole piimaga proovinud.
Mina immutasin selliselt, et võtsin suure kausi, millesse panin otsapidi piparkoogiplaadi ja valasin sinna morssi peale, morss jooksis mööda piparkoogiplaati kaussi ja siis ma sealt tõstsin lusikaga seda veel põhjale. Kui see tehtud, siis keerasin põhjal teise külje peale ja tegin ka selle märjaks. Neid plaate selliselt küll immutada ei saa, et paned kandikule ja tõstad järjest lusikaga vedelikku peale, sest põhi on kõva ja ei ima vedelikku kohe endasse, ning nii jookseks see vedelik kõik koogi alla.

Iga kihi vahele panin kohupiima-vahukoorekreemi ja sinna peale valepohlamoosi. Päris pohlamoos sobiks veelgi paremini oma veidi mõrkja maitsega, aga minul seda polnud. Pealmisele kihile pudistasin kuuenda piparkoogiplaadi.




Juba paari tunni pärast sai piparkoogitorti lõigata, kuid eriti hea kui saaks üle öö hoida enne tarvitamist. Oli väga hea!

Selle tordi eelis on see, et piparkoogiplaadid võib ka juba mitu päeva varem valmis küpsetada ja siis eelmisel päeval enne koogi serveerimist see valmis teha. Aga ettevaatust säilitamisel, et katki ei läheks.


3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Oh, ei ole see midagi Teie leiutatud. Olen isegi teinud sellist piparkoogitaignast kooki, ainult et keedukreemiga. Olen samuti lugenud netist, et ka teised on teinud erinevate vahekihtidega. Lihtsalt keegi pole seda patenteerinud :-)

Anonüümne ütles ...

Oh, ei ole see midagi Teie leiutatud. Olen isegi teinud sellist piparkoogitaignast kooki, ainult et keedukreemiga. Olen samuti lugenud netist, et ka teised on teinud erinevate vahekihtidega. Lihtsalt keegi pole seda patenteerinud :-)

Sille ütles ...

Enda mõelduks pean ma asja siis kui ma ei ole seda kuskil näinud ja poel kuskilt retsepti võtnud. Kui ma mitmed aastad tagasi seda esimest korda tegin, siis tõepoolest enda peast. Minu retsept on peale seda ka lehes ilmunud. Muidugi ei saa välistada, et keegi teine kuskil on sama mõtte peale tulnud.

Related Posts with Thumbnails