kolmapäev, 21. märts 2007

Täidetud magu







Täidetud magu on minu arvates väga hea. Toores magu tuleb muidugi korralikult enne limast puhtaks pesta. Magu kupatatakse alguses nagu liha, seda teha nii mitu korda, kuni vahtu enam ei teki keema hakkamisel. Keedetakse natuke aega, siis täidetakse ära, võib ka kohe peale kupatamist täita. Mina ei ole peale kupatamist enam keetnud. Magu ongi nagu õhuke tühi kott või tasku. Mina olen sinna pannud toorest maitsestatud hakkliha, keedetud muna, toorest sibulat suure tükina ja porgandit (terve, mitte hakitud). Asjade sisse panekul arvesta, et pärast lõigates tuleks ilus lõikepind, et ei oleks kõrvuti kolm porgandit, kuigi eks nad liiguvad seal sees kokku surumisel ja tegelikult ei tea enne, milline rulaad lõpuks välja tuleb.
Keeduvette 5-6 pipart, loorber, 1 tl sinepit, 1,5 spl soola, paar küüslauguküünt tükeldatult. Magu võib ka seest sinepiga enne täitmist määrida (teen seda). Kui on täidetud, siis kõvasti marli või riide sisse kokku suruda, marli kinni siduda ja panna see pamp vette keema umbes kolmeks tunniks. Keedan tavaliselt 2 magu korraga, kumbki tuleks eraldi riidesse panna. Peale keemist panna tugeva vajutise alla (suur kivi või vett täis purk). Mina olen pannud suurde supitaldrikusse, siis veel taldrik peale ja sinna peale veepurgi. Nii lasta külmkapis öö otsa seista. Kohe kuumalt panna vajutise alla, jahtumiseni hoida toas, siis panna külmkappi. Pärast riidest lahti harutada ja lõigata viiludeks.
Suurtes poodides kindlasti magu ei müüda, soovitan küsida turu lihalettidest või lihapoodidest. Maksab umbes 13 krooni kilo.

Kommentaare ei ole:

Related Posts with Thumbnails